• Page 1 of 1
  • 1
Forum » Tehnicki deo » Internet » Vodič kroz PayPal (Pitanja i odgovori)
Vodič kroz PayPal



  Gale



989
poruka na forumu
489 2507



post # 1 | 2013-12-13 , 2:22 PM



Mali vodič kroz Paypal i odgovori na česta pitanja.

P. Kako se registrovati na PayPal sistem?
O: Veoma jednostavno, potrebno je da posetite web stranicu www.paypal.com odaberete vrstu naloga koji otvarate
- Personal – namenjen isključivo fizičkim licima sa prebivalištem u Srbiji
- Business – namenjen isključivo pravnim licima i preduzetnicima koji imaju otvorene firme na tetiroriji Srbije


P: Da li mi je potrebna email adresa kako bi se registrovao na PayPal?
O: Naravno, potrebna vam je email adresa koju koristite za slanje i primanje email poruka.

P: Da li je PayPal lokalizovan, slabo razumem engleski jezik?
O: Paypal nije lokalizovan za srpsko tržište, tako da svu korespodenciju i registraciju obavljate na engleskom jeziku.

P: Da li mogu koristiti postojeću email adresu ili moram da otvorim novu?
O: Možete koristiti bilo koju email adresu nezavisno kod kog web mail servisa ste otvorili (gmail, yahoo, mail, hotmail itd...) ili od internet provajdera.

P: Da li mogu da se registrujem sa Facebook ili Twitter nalogom?
O: Nije moguće registrovati PayPal koristeći podatke ili vezivati Facebook ili Twitter nalog za PayPal.

P: Da li mi je potrebno još nešto kako bi posedovao PayPal nalog?
O: Naravno, kako bi plaćali usluge putem PayPal-a potrebno je da posedujete karticu koja podržava plaćanje putem interneta. Najbolje da pre registracije konsultujete vašu banku?

P: Koristio sam svoju karticu za plaćanjem na internetu, da li mogu da je iskoristim i za PayPal?
O: Naravno, karticu sa kojom ste do sada plaćali na internetu možete iskoristiti za povezivanje i plaćanje putem PayPal-a.

P: Registrovao sam PayPal ali mi stoji status „Unverified“ šta da radim?
O: Nakon što ste pristupili vašem PayPal nalogu potrebno je da izvršite verifikaciju tj. Potvrdu vaših podataka unošenjem broja kreditne kartice, datum validnosti kartice i tri broja koja se nalaze na poleđini vaše kartice:
Napomena: Na nekim karticama piše CVV2, a na nekim piše CVS (Card Verification Number)

P: Uneo sam broj kartice i pisalo je nešto 1,5e, šta treba još da uradim kako bi mogao da plaćam?
O: Potrebno je da sledite sledeći korak, a to je da unesete broj transakcije sa izvoda iz vaše banke, za koji je kartica vezana i on se sastoji od četiri broja koji su prikazani na izvodu (dole imate naveden primer)
Na izvodu će pisati broj transakcije u sledećem obliku: PP*7899 CODE ili VISA-PP* 4877 CODE


P: Uspešno sam verifikovao PayPal nalog i uneo brojeve sa izvoda, kako ja sada da kupujem?
O: Kupovina postaje veoma jednostavna i laka, sve što treba da uradite jeste da proverite da li sajt na kome želite nešto da kupite prihvata PayPal (uvek je označen logotipom kompanije)

P: Nisam razumeo dobro, sajt ima logotip kompanije ali kako ja da izvršim plaćanje proizvoda koji želim?
O: U tom slučaju dodajete proizvode na sajtu u vašu virtuelnu korpu, pratite korake koji su vezani za taj sajt sve do momenta kada treba da izvršite plaćanje.

P: Meni i dalje nije jasno, dodao sam artikle u korpu došao sam do dela za plaćanje ali šta treba dalje da uradim?
O: Potrebno je da kliknete na dugmić „Checkout PayPal“ i automatski će te biti preusmereni na vaš nalog kako bi izvršili plaćanje?

P: A kako ću ja da platim kada mi piše „PayPal balance: €0.00 EUR“, ovo je jasno da ja nemam para na računu, šta ću sada da radim?
O: Nema šta da brinete, važno je da na kartici koja je vezana za PayPal imate novca kako bi izvršili plaćanje artikala koje ste naručili.

P: Aha, znači ovaj „PayPal balance: €0.00 EUR“ nije uvidu u to koliko ja imam para na računu, zbog toga brinem jer hoću da znam kada plaćam nešto da li ću imati dovoljno novca.
O: „PayPal balance: €0.00 EUR“ vam označava samo sredstva koja su dostupna na vašem PayPal računu, ali ne označava koliko Vi imate stvarno novca na svom računu koji je vezan za vašu karticu. Morate znati da li imate dovoljno para kako bi izvršili transakciju ali ne uzimajuči u obzir „PayPal balance: €0.00 EUR“.

P: A kako se meni onda novac skida kada nema ništa na računu?
O: Verovatno mislite na „PayPal balance: €0.00 EUR“ to vam je stanje kada primite od nekog uplatu, a kada želite da platite nešto novac se skida direktno sa vašeg računa tj. Rezervišu se sredstva za tu transakciju i nemaju veze sa „PayPal balance: €0.00 EUR“.

P: Dobro, razumeo sam ja da se meni skidaju pare sa mog računa, a zašto mi onda stoji ovo „PayPal balance: €0.00 EUR“.
O: Kada u Srbiji bude omogućeno primanje uplata na vaš PayPal nalog onda će zbirno biti prikazano stanje novca koji se nalaze na vašem nalogu i sve transakcije koje budete imali na vašem PayPal nalogu.

P: Ja želim da dodam sredstva na PayPal račun, otkud znam da li ću posle imati novca?
O: Trenutno to nije omogućeno i isključivo se transakcije vrše direktnim zaduživanjem vaše kartice, i tu PayPal samo posreduje između kupca-prodavca ili prodavca-kupca.

P: Da li to znači da ako nemam para na kartici i kada to omoguće ja mogu sa svojim primljenim novcem da raspolažem kako god ja hoću i da plaćam nevezano od moje kartice i to što možda neću imati para na računu da izvršim transakciju?
O: Naravno, Vi sredstva koja budete imali na PayPal računu pod stavkom „PayPal balance“ će te moći bez ikakvih problema da iskoristite za plaćanje usluge, artikla itd... i da pri tome nemate ni jedan eurocent na računu jer koristite sredstva koja ste dobili obavljanjem neke usluge?

P: Imam pitanje za drugara koji hoće da registruje nalog ali nema kreditnu karticu?
O: Za otvaranje naloga kao naloga nije potrebna kartica i svako može imati otvoren PayPal, a da nema kreditnu karticu u tom slučaju nije uslov, a kako bi imali verifkovan nalog i plaćali usluge vaš drugar mora posedovati neku od kartica.

P: A kako da znam koja kartica prolazi kod PayPal-a, da li su to posebne kartice i da li moram tražiti u banci da mi otvore račun za PayPal ili može bilo koja kartica?
O: Visa, MasterCard, American Express kreditne i debitne kartice mogu da se koriste u PayPal sistemu.

P: Ja imam Visa Electron karticu sa kojom podižem pare na bankomatu, da li mogu sa njom da registrujem PayPal.
O: Ukoliko kartica podržava plaćanje putem interneta možete izvršiti registraciju na PayPal-u.

P: Otkud ja znam da li podržava ili ne, ja podižem samo novac i plaćam u radnji kada kupujem?
O: Potrebno je da konsultujete vašeg ličnog bankara ili savetnika, ili najbolje da nazovete call centar vaše banke, kažete broj vaše kartice i pitate da li je moguće plaćati sa tom karticom putem interneta.

P: U redu, ali ja neću u istoj banci da imam račun hoću poseban da otvorim baš za PayPal, kako ću znati da li može na internet kartica ili ne može?
O: U tom slučaju onda je najbolje da prilikom otvaranja račun u toj banci pitate službenika banke da li može na internetu da se koristi kartica.

P: Dobio sam poklon karticu od prijatelja, hoću da potrošim novac na internetu, neću da kupujem u radnji, da li moja kartica podržava PayPal.
O: Sve poklon kartice ukoliko drugačije nije navedeno podržavaju internet plaćanje, samim tim moguće jer verifkovati PayPal nalog.

P: A kako ću ja da saznam broj od četiri cifre kada nemam otvoren račun u banci?
O: Sve što je potrebno jeste da odete do vaše banke ili da nazovete call centar oni će vam reći broj transakcije.

P: Uh ovo smo nekako rešili ali pitanje za drugara, non stop mu izbacuje da broj telefona nije validan, kako da upišem pravilno i da bude sve OK?
O: Broj telefona mora biti unet bez razmaka, i bez dodatnih znakova (+,-)

Pogrešan unos:
- Primer1: +381 100 000 000 0
- Primer2: 381 00 0000000


Ispravan unos: 00381223334445 ili 381223334445

I jedan i drugi ispravan primera unosa broja telefona su validni!

P: Ovo oko telefonskog broja i unosa nekako smo rešili, ali drugar sada ima još veći problem, nema trenutno sredstava na kartici, da li će on moći da verifikuje nalog ili ne?
O: Ukoliko vaš drugar nema trenutno sredstava neće moći da verifikuje nalog, jer PayPal radi provere skida 1.5e,koje vam posle vraća.

P: Aha, znači ipak mora da ima pare na računu kako bi verifkovao nalog, to mi je jasno, a hoće oni njemu vratiti taj novac koji su uzeli za verifikaciju?
O: Hoće vratiće vam taj novac, jer im je to dodatni vid zaštite prilikom registracije.

P: Da li podaci moraju biti identični i prepisani kao na kartici ili mogu da se koriste bez znakova?
O: Poželjno je da podaci budu uneti prilikom registracije u izvornom obliku kako je na kartici ili dokumentu.

P: A zašto tako mora da bude, jer ne može na primer da bude Pera Peric bez znaka na slovu ć?
O: Zbog čestih zloupotreba kao i svih drugih problema ukoliko ih budete imali, PayPal može od Vas zahtevati dodatna dokumenta (pasoš, račun od struje, skenirana prednja i zadnja strana kartice itd...) ukoliko posumnjaju na neku aktivnost mimo njihovih pravila i time mogu da odbiju zahtev ukoliko nisu upotrebljeni znakovi i razlikuju se od onih na dokumentu.

Primer: Nije isto shvaćeno Nikola Petrovic i Nikola Petrović jer to može da se protumači na dva načina, pogotovo što je inostrana kompanija pa tako može biti Petrovič, Petrović ili Petrovic sva tri prezimena drugačije znače tj. Kako ih oni protumače pa je bitno da unesete kako je napisano.

P: Nije mi jasno, radio sam nekom svetskom čoveku projekat i on hoće da mi plati putem PayPal-a, da li je to moguće?
O: Nažalost trenutno nije moguće primanje novca od drugih PayPal korisnika, u početku ta usluga je onemogućena.

P: A da li će mi tu uslugu aktivirati ili šta ja treba da radim kako bi mogao da primam uplate na svoj PayPal?
O: Kada je PayPal omogućio uslugu za početak je pružio samo plaćanje, a na osnovu toga kao i primera iz susednih država svima je bilo omogućeno prvo plaćanje nekih godinu-dve, a posle toga su dobili kako neki nazivaju "full" PayPal sa kojim mogu da se primaju uplate.

P: Znači to nije do mene i mog naloga, nego do kompanije PayPal?
O: Upravo tako, to nije do individualnog korisnika nego to kompanija PayPal određuje na osnovu njihove poslovne politike i to ne može da se promeni.
Registracija naloga za one koji slabije stoje sa engleskim jezikom ili imaju nedoumicu

Email address/Email Adresa - Unesite vašu email adresu na koju će te primati obaveštenja, informacije i potvrde od PayPal-a
Choose a password/Lozinka ili Šifra - Unesite šifru kako bi mogli da pristupate vašem nalogu
Re-enter password/ Ponovni unos - Ponovo unesite istu šifru koju ste uneli u drugom polju
First name/Ime - Unesite vaše ime koje je na dokumentu u izvornom obliku
Middle name/Srednje ime ili drugo ime - Ovo polje možete preskočiti nije obavezno
Last name/Prezime - Unesite onako kako je napisano na dokumentu ili kartici
Nationality/Država, Državljanstvo - Ovo polje nije baš definisano u svakom slučaju unosite državu "Serbia"
Address line 1/Vaša kućna adresa - U ovo polje unesite vašu adresu koja je upisana u dokumentima
Address line 2/Vaša kućna adresa - Nije potrebno unositi drugu adresu (preskočiti ovo polje)
City/Grad - U ovo polje unesite u kom gradu živite isto kao i na dokumentu što je upisano
State / Province / Region - Ovde možete uneti ako znate kojoj oblasti pripadate npr. Šabac - Mačvanski Okrug, ako ne znate upišite samo ime grada
Postal code/Poštanski Kod - Ako neznate imate na svakom računu, a to je na primer za Beograd 11000, ako neznate uzmite neki račun i pogledajte
Phone number/Broj Telefona - Upišite vaš broj telefona u sledećem obliku 00381223334445 ili 381223334445 i jedani drugi unos su validni
Credit card number/Broj kreditne kartice - Ovde unosite broj vaše kreditne kartice, poklon kartice ili debitne kartice zavisi šta posedujete
Expiration date/Datum - Pogledajte do kada vam važi kreditna, poklon ili debitna kartica imate odštampano na svakoj kartici
CSC/Identifikacioni broj kartice - Imate na poleđini svake kartice tri izdvojena broja koja unosite
Agree and Create Account/Prihvatanje uslova i kreiranje naloga - Klikom na ovu opciju otvarate vaš PayPal nalog...
Dopuna Informacije:

P: Dali ja kao korisnik PayPal-a imam dodatne troškove prilikom online kupovine?
O: Korisnik PayPal-a nema dodatnih troškova kada plaća drugom korisniku PayPal-a u Online kupovini na sajtovima koji primaju PayPal, to znači da ako je cena 10$ Vi toliko plaćate i za kupce ne postoje dodatni troškovi, osim ako to drugačije nije navedeno na sajtu sa kog poručujete robu (odnosi se na poštarinu).

Napomena: Ovo važi samo za online kupovinu, ali ne i za lična plaćanja.

P: Kako mislite lično plaćanje zar to nije besplatno?
O: Nažalost da bi ste prošli bez provizije za lično plaćanje Vi morate da imate na svom PayPal nalogu određenu sumu novca tj. takozvani PayPal Balance u tom slučaju slanje novca prema drugoj osobi je besplatno.

Napomena: 3,4% + 0,30 dolara za plaćanja putem kartica (moguće je dogovoriti ko plaća troškove – primalac ili pošiljalac)

P: Ako je lično plaćanje, a nemam ništa na PayPal nalogu kolika je onda provizija i kako se to realizuje?
O: Kada se radi o ličnom plaćanju, a nemate para na nalogu onda vam se novac skida sa računa tj. kartice koja je verifikovana na vašem PayPal nalogu. Procenat koji plaćate iznosi prema zvaničnim podacima PayPal-a 3.4% + $0.30 USD

Napomena: Informacije o dodatnim troškovima i u kojim slučajevima imate na zvaničnom sajtu pod opcijom "Fees", uzeta je za primer BiH.

Dopuna Informacije:

P: Registrovao sam PayPal ali mi stoji status „Unverified“ šta da radim?
O: Nakon što ste pristupili vašem PayPal nalogu potrebno je da izvršite verifikaciju tj. Potvrdu vaših podataka unošenjem broja kreditne kartice, datum validnosti kartice i tri broja koja se nalaze na poleđini vaše kartice ili na prednjoj strani kod Banca Intesa kartica.
Napomena: Na nekim karticama piše CVV2, a na nekim piše CVS (Card Verification Number)

Ovo su kontakt email adrese za PayPal:

PayPal Email Addresses

Avoid using PayPal's automated email submission center -- that email goes straight to New Delhi, India where you will get a prompt reply back that has nothing to do with what you asked in the first place. For faster results, email the following departments (where people with decision making authority can help you):

moldenburg@paypal.com (Michael Moldenburg, Paypal Complaints)
sthompson@paypal.com (Scott Thompson, PayPal President)
mhentges@paypal.com (Mary Hentges, CFO PayPal)
crme@paypal.com (PayPal Office of Executive Escalations)
mvergara@paypal.com (Mike Vergara, Senior Director Accounts Protection)
lfriedberg@paypal.com (Larry Friedberg, Sr. Manager Brand Marketing & Security)
cwong@paypal.com (Catherine Wong, Senior Product Manager Merchant Services)
mbarrett@paypal.com (Michael Barrett, Chief Information Security Officer)
slivnat@paypal.com (Sarah Livnat, PayPal Risk Management)
executiveoffice@paypal.com
appeal@paypal.com
harbor1@paypal.com
ppelce@paypal.com
cardreview@paypal.com
complaint-response@paypal.com
abuse@paypal.com
Europeanservices@paypal.com
resolutions@paypal.com
appeals@paypal.com
compliance@paypal.com
escalations@paypal.com
webform@paypal.com
service@paypal.com (Unmonitored)
spoof@paypal.com
complaints@paypal.com
aup@paypal.com

press@paypal.com (Let public relations know you are filing complaints)
apires@paypal.com (Amanda Pires -- Media Relations Contact)
chargebackresponse@paypal.com
pending_reversal@paypal.com
global2@paypal.com
intl@paypal.com
ppe_courtesycredit@paypal.com
BoEappeal@paypal.com


Fajlovi: 0440523.jpg (44.4 Kb)

Poruku je menjao/la hrabri_mali_toster - Petak, 2013-12-13, 2:28 PM



Bože, daj mi snage da prihvatim ono što ne mogu da promenim, hrabrosti da promenim ono što mogu i mudrosti da prepoznam razliku među njima.





  Orion



203
poruka na forumu
228 1631



post # 2 | 2013-12-18 , 9:36 PM

najjace mi je pitanje Otkud ja znam da li podržava ili ne, ja podižem samo novac i plaćam u radnji kada kupujem??????

hahahahahha umrla sam od smijeha lol


Poruku je menjao/la Orion - Sreda, 2013-12-18, 9:37 PM


╔═══╗ ♪
║███║ ♫ [ ғʀᴇᴅᴅɪᴇ ᴍᴇʀᴄᴜʀʏ - A kind of magiC ]
║ (●) ♫
╚═══╝♪♪ ▄ █ ▄ █ ▄ ▄ █ ▄ █ ▄ █
ᴍɪɴ●- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ●ᴍᴀx





  Admin



1928
poruka na forumu
663 2820



post # 3 | 2013-12-18 , 10:53 PM

U Srbiji ne mogu da se primaju pare samim tim ne moze ni da ima approved balance niti da prodaje nesto. :)

Bolje da si se drzao osnovnih stvari kako i sta posto je ovo ipak namenjeno pocetnicima pa ne treba im ovoliki tekst i ovako su pogubljeni. :p

P.S. od jutros podrzavamo donacije preko paypala tako da ko hoce da proba da li mu radi paypal slobodno neka klikne na ovo ispod. :D













Forum » Tehnicki deo » Internet » Vodič kroz PayPal (Pitanja i odgovori)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Мини-чат

Legenda: [Administrator] [Super Moderator] [Moderator] [Urednik] [Forum Moderator] [VIP] [Donator] [Korisnik]